آخرین اخبار
کد مطلب: 80226
فرصت طلبي هاي اصلاح طلبانه عارف
تاریخ انتشار : 1393/05/20 16:28:16
نمایش : 2540
عارف مي خواهد با بازسازي نقش خاتمي به ايفاي نقش رهبر اصلاح طلبان جديد بپردازد. طرفداران او در قامت فعال سياسي از مدتها قبل بحث سر ليستي او در جبهه اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس را مطرح کرده اند و در بر آوردهاي خود تا آنجا پي رفته اند که او را رئيس مجلس آينده کشور مي دانند.
به گزارش سلام لردگان- در ميان سياستمداران اصلاح طلب شايد هيچکس به اندازه عارف با اهداف بلند پروازانه نيت ورود به قدرت را نداشته باشد. او با سوء استفاده از خلاء خاتمي به طرز فرصت طلبانه اي در حال پر و بال دادن به اهداف خويش است.

محمد رضا عارف از جمله افرادي است که نگاهش به حوزه عملگرايي سياسي اين روزها بيش از هر سياستمدار اصلاح طلب ديگري احساس مي شود. اوپس از کناره گيري پر حاشيه به نفع روحاني در انتخابات سال گذشته و عدم قبول پست در دولت او بيشتر بر سر زبانها افتاد و سعي کرد خود را به عنوان يک قهرمان ملي که به اجماع تن داده جلوه گر کند.

همين موضوع اعتماد به نفس او را براي حضور در عرصه سياست افزايش داد بطوريکه او در مراحل بعدي سعي کرد با تک روي مرز خود را از بقيه اصلاح طلبان جدا کند. او از بيم سر ليست نشدن در انتخابات آينده مجلس با کناره گيري از بنياد باران و تشکيل بنيادي شبيه به نام دانشگاه احمدي نژاد که پسوند ايرانيان را همراه داشت راه مستقل خود را در پيش گرفت.

وي از اين کار خود ۲ هدف داشت : اول اينکه با تحرکات قبل از انتخابات اين موضوع را در رسانه ها و افکار عمومي جا بيندازد که اصلاح طلبي يعني خود او و ديگر اينکه به رقباي اصلاح طلب خود اين پيام غير مستقيم را بفرستد که جز او هيچکس صلاحيت رهبري جنبش اصلاحات را ندارد.

مهمترين موضوعي که عارف را به سمت سوء استفاده از عنوان اصلاح طلبي سوق داده خلاء حضورخاتمي در فضاي سياسي اصلاح طلبان است. او اکنون در حال موج سواري و يکه تازي بي سابقه در ميان اصلاح طلبان است تا به نحوي خود را جايگزين خاتمي در عرصه سياسي جلوه دهد. گرچه هرگز به افتراق و جدايي در ميان همقطارانش اشاره نمي کند و حتي ساز همراهي و ائتلاف را مي نوازد اما بي شک و با سابقه اي که از رفتار قهر گونه او پس از کناره گيري از انتخابات آن هم پس از نامه خاتمي ديده شد که هر گز او و اطرافيانش حاضر نشدند به ديگران بگويند حاميان عارف به روحاني راي بدهند، اگر در انتخابات آينده نيز او سر ليست نشود به صورت مستقل و جدا حرکت خواهد کرد و با قهر
اکنون هراس عارف اين است که با آمدن ناطق نوري معادلات از قبل طراحي شده اش به طرز ناگواري بر هم بخورد.
توام با همکاري تلاش خواهد کرد خود را در صدر توجهات نشان دهد.

او به منظور جلب نظر شوراي نگهبان براي تائيد شدن در انتخابات آينده مجلس، پيش زمينه هاي جدي را هم مد نظر قرار داده از جمله اينکه به دفعات در خصوص اتحاد جريان اصلاح طلب و اصولگرا سخن گفته است. عارف پروژه وجهه سازي هدفمند خود را با دعوت از همه کانديداهاي انتخابات سال ۹۲ به منزلش کمي بعد از انتخابات با عنوان هماوردي براي نظام و جمع کردن نيروهاي نظام زير پرچم وحدت خود را نشان داد. عارف اينجا نيز فرصت طلبانه عمل کرد و به نحوي به اصولگرايان پيغام داد که انگ فتنه به او نمي چسبد و او فردي فراتر از افراطي هاست.

اخيرا و به دفعات بحث شوراي رهبري اصلاح طلبان مطرح شده است که عارف خود را يک پاي ثابت آن قرار داده و گرچه هنوز کار به سر انجام مشخص نرسيده اما هر بار نام او از اين خلال شنيده مي شود و اکنون هراس عارف اين است که با آمدن ناطق نوري معادلات از قبل طراحي شده اش به طرز ناگواري بر هم بخورد.

عارف مي خواهد با بازسازي نقش  خاتمي به ايفاي نقش رهبر اصلاح طلبان جديد بپردازد. طرفداران او در قامت فعال سياسي از مدتها قبل بحث سر ليستي او در جبهه اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس را مطرح کرده اند و در بر آوردهاي خود تا آنجا پي رفته اند که او را رئيس مجلس آينده کشور مي دانند.

سفرهاي استاني عارف نيز تقريبا آغاز شده و او به نرمي به مراکز استانها سفر مي کند تا شعبه بنياد اميد ايرانيان را افتتاح کند. تاکيد و تمرکز او بر تقويت نهاد هاي غير دولتي و ان جي او هاست تا از اين طريق آراي جوانان را براي انتخابات آينده داشته باشد.

او اخيرا نيز به جوانان وعده داد که براي مجلس آينده از چهره هاي جوان حمايت کند . جوانگرايي او در کنار تاکيد بر افزايش حضور زنان در عرصه اجتماعي دقيقا ياد آور استراتژي سيد محمد خاتمي در انتخابات دوم خرداد ۷۶ بود و او دقيقا به دنبال تکرار همان واقعه با سوء استفاده از محدود بودن خاتمي است.

اکنون عارف کاملا برنامه ريزي شده تلاش دارد راي زنان و جوانان را براي انتخابات آينده پيش خريد کند . او خوب مي داند که ممکن است جايگزين هايش در ليست آينده اصلاح طلبان ناگهان مورد اقبال واقع شوند به همين منظور عارف با تحرک بخشيدن به تلاش هايش در ماههاي آينده رويکرد پر شتاب تري به انتخابات خواهد .

منبع: افکارنيوز،
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس